niedziela, 5 marca 2017

Czas na relaks...

Czas płynie jak szalony to już ponad dwa miesiące jak ostatnio pisałam.
Zacznę od pewnej anegdoty. Niedawno wrzuciłam na portal społecznościowy zdjęcie kwiata z foamiranu którego udało mi się wykonać samej, ale zrobiłam też tło, książka i herbata.


Wyszło to tak jakby było odwrotnie to kwiat stał się tłem nie zauważonym, za to spotkałam się z pozytywnymi komentarzami o książce. Więc muszę przyznać wspaniała pozycja, warta przeczytania, nie tylko "Jeździec miedziany" , ale cała trylogia. Dziękuję Sylwia Anielska Szpulka bo to dzięki Tobie ta wspaniała lektura wpadła w moje ręce. Gorąco polecam:)


Dziękuję Ulencja Manufaktura Dobrych Klimatów za piękny prezent, który zdobi już moją pracownię. Jak zawsze wykonanie perfekcyjne.



Na koniec podzielę się z Wami przepisem na super ciasto Szybki Napoleon.


Składniki:
- 4 op. ciasta francuskiego

krem

- 1 l. mleka
- 6 jajek
- 2 szkl. cukru
- 5 łyż. mąki
- kostka masła
- wanilia

Sposób przygotowania:

Ciasto kroimy w kostkę i pieczemy w piekarniku na złoty kolor. Upieczone wysypujemy do dużej miski. Zostawiając ok szklankę upieczonego ciasta do dekoracji. Ubijamy jajka i cukier na puszystą masę, dodajemy mąkę. Gotujemy mleko z dodatkiem masła i wrzątek powoli wlewamy do masy. Całość podgrzewamy na ogniu ciągle mieszając, aż masa uzyska gęstość. Gorący krem wlewamy do ciasta, i mieszamy. Miskę lub głęboką formę wyściełamy folią spożywczą, na którą wykładamy masę. Ugniatamy delikatnie ciasto w formie i odstawiamy na noc do lodówki. Gotowe ciasto odwracamy do góry nogami i posypujemy wcześniej odłożonym pokruszonym ciastem francuskim.
Pychotka!!!







4 komentarze:

  1. Kochana polecam tą książkę każdemu a sama przeczytałam ją 4 razy ;-) Piękną masz zawieszkę ;-) Mam też TAKĄ ,nasza Ula jest mistrzynią w tej dziedzinie ;-) a ciasta nie będę robić - wpadnę na nie do Ciebie ;-) buziaczki

    OdpowiedzUsuń
  2. No, kochana kwiat cudowny, co do książki to jeszcze nie czytałam...Oj tam , oj tam taki mały drobiazg, żebyś nie pomyliła drzwi do swojej pracowni....A ciasto wygląda pysznie, jak będziesz jechać do nas na kawkę to proszę zabrać ze sobą...Gorąco pozdrawiam pa....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ulcia to ja czekam Was na kawkę.Tort będzie, obwarzanki nadziewane też.
      Jeszcze raz dziękuję za piękny prezent.Buziaki .

      Usuń